ورزش قبل از اقدام به بارداری چه تاثیری دارد؟

0

اگر از خود می‌پرسید که آیا هنگام اقدام برای باردار شدن ورزش کردن بی‌خطر است در اینجا چند خبر خوب وجود دارد. شروع یک برنامه تمرینی و فعال بودن حرکت بزرگی در مسیر درست در هنگام تلاش برای باردار شدن است. به هر حال ورزش نقش مهمی در سلامت و تندرستی کلی ایفا می کند و می تواند به آماده سازی بدن شما برای بارداری کمک کند.

ورزش قبل از اقدام به بارداری چه فوایدی دارد؟

تمرینات منظم بدن شما را با تقویت عضلات از جمله قلب که باید تا ۵۰ درصد خون بیشتری را برای تامین نیاز شما و کودک در حال رشد شما پمپاژ کند به بهترین شکل به کار خود ادامه می دهد. ورزش استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند بهتر بخوابید. ورزش منظم می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند زیرا مهم است که قبل از بارداری وزن خود را ثابت نگه دارید. اضافه وزن یا چاقی در دوران بارداری می تواند خطر عوارضی مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی را افزایش دهد. این ایده خوبی است که قبل از باردار شدن یک برنامه ورزشی داشته باشید و خود را برای بارداری و افزایش وزن آماده کنید. هنگامی که باردار می شوید ورزش فواید زیادی دارد و شدت علائم رایج بارداری مانند کمردرد و نفخ را کاهش می دهد و رشد مغز و سلامت قلب کودک شما را تقویت می کند.

قبل از اقدام به بارداری چه مقدار ورزش توصیه میشود؟

زنانی که در تلاش برای باردار شدن هستند باید یک برنامه ورزشی متوسط به مدت ۱۵۰ دقیقه یا بیشتر در هفته یا حدود ۳۰ دقیقه در بیشتر روزهای هفته را هدف قرار دهند. به یاد داشته باشید که سه جلسه ۱۰ دقیقه ای به اندازه یک تمرین ۳۰ دقیقه ای است.

خانم‌های باردار، به جای عطر سراغ خوشبوکننده‌های طبیعی بروید

زمان بارداری تا چه مقدار باید ورزش کنیم؟

بسیاری از زوجین قبل از بارداری محدودیت ورزشی ندارند چه در حال تلاش برای بچه دار شدن باشید و چه در حال حاضر باردار باشید. با این حال اگر یک ورزشکار باتجربه هستید یا به طور منظم برای مسابقات ورزشی تمرین می کنید این احتمال وجود دارد که بارداری راحتی داشته باشید. در واقع برخی تحقیقات نشان داده اند که پنج ساعت یا بیشتر تمرینات با شدت بالا در هفته ممکن است زمان لازم برای باردار شدن را افزایش دهد. اگر می‌خواهید به‌زودی باردار شوید و مطمئن نیستید که برنامه‌های تمرینی‌تان بیش از حد سخت است اکنون زمان خوبی است که پزشکتان برنامه‌های روزانه‌تان را بررسی کند. او همچنین ممکن است شما را با یک متخصص تغذیه مرتبط کند تا مطمئن شود که تغذیه مورد نیاز خود را دریافت می کنید.

چه تمریناتی را قبل از اقدام به بارداری انجام دهیم؟

اگر به طور فعال در تلاش برای باردار شدن هستید اسپرم و تخمک می توانند در هر زمانی شروع به باروری کنند. به خاطر داشته باشید که همیشه ایده خوبی است که در تمرینات خود با پزشک هم مشورت کنیم و پس از تایید پزشک ورزش کنید و به اندازه کافی استراحت داشته باشید. وقتی باردار می‌شوید ورزش‌های خاصی ممنوع هستند به‌ویژه ورزش‌هایی که خطر آسیب بیشتری دارند (مانند اسکی در سراشیبی و ورزش‌های تماسی). در اینجا چند تمرین بی خطر در نظر گرفته می شود چه در حال تلاش برای باردار شدن باشید و چه در حال حاضر باردار باشید:

کاهش احتمال سزارین با ورزش در بارداری

دویدن و راه رفتن:

پیاده روی و دویدن هر دو تمرینات قلبی عروقی هستند که به تجهیزات خاصی نیاز ندارید (به غیر از یک جفت کفش ورزشی). هنگامی که باردارید پیاده روی به شدت به شما توصیه می شود.

وزنه برداری:

وزنه برداری استحکام استخوان را ایجاد می کند و به شما در حفظ اندام در دوران بارداری کمک می کند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی وزنه های سبک تر را انتخاب کنید (۱۲ تا ۱۵) یا روی تمرینات مقاومتی تمرکز کنید که از وزن بدن شما استفاده می کنند مانند لانژ، اسکات، کرانچ و فشار. زمانی که باردار هستید می‌تواند ورزش هیچ مشکلی نداشته باشد. فقط از پریدن و حرکات تکان دهنده خودداری کنید.

پیلاتس و یوگا:

اگر در حال اقدام به بارداری هستید یوگا و پیلاتس ورزش های ایده آلی هستند زیرا آنها قدرت، تعادل، استقامت و تون عضلانی را ایجاد می کنند. آسیب‌های یوگا رایج هستند و می‌توانند تلاش‌های شما را برای بارداری از بین ببرد بنابراین هوشمندانه است که به دنبال راهنمایی باشید. یوگا شامل انجام ژست‌ها در اتاقی است که بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه گرم می‌شود و ورزش در اتاقی بسیار گرم برای جنین در حال رشد بی‌خطر نخواهد بود. با مربی یوگا خود و پزشک خود صحبت کنید تا سبک یوگایی را پیدا کنید که برای شما مفید است.

ویار بارداری؛ همه آنچه که باید بدانید

شنا کردن:

شنا ورزش کم تاثیری است اما فواید فوق العاده ای برای قلب و عروق دارد. شنا به ویژه برای مادران باردار ایده آل است زیرا باعث می شود احساس سبکی کنند و می تواند به تسکین علائم رایج اولیه بارداری مانند تهوع و تورم کمک کند.

دوچرخه سواری:

دوچرخه‌سواری در فضای داخلی یکی دیگر از ورزش‌های ایمن و کم‌تأثیر است که در دوران بارداری بی‌خطر است. فقط مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید و اگر دچار باد شدید یا گرمای بیش از حد شدید استراحت کنید.

ورزش بیش از حد چه علائمی دارد؟

اگر احساس خستگی مفرط، تحریک پذیری، درد عضلانی یا مفاصل دارید یا نمی توانید یک شب خوب بخوابید ممکن است زمان آن رسیده باشد که تعداد، سرعت و مدت تمرینات خود را کاهش دهید. همه این علائم می تواند به این معنی باشد که شما در حال زیاده روی در ورزش کردن هستید چه باردار باشید و چه نباشید. همچنین اگر چرخه قاعدگی شما نامنظم شد حتماً با پزشک خود مشورت کنید زیرا ثابت نگه داشتن قاعدگی باعث می شود در بارداری مشکلاتی ایجاد شود.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

<< یک ستاره || از ۱ تا ۵ امتیاز دهید. || پنج ستاره >>

میانگین رتبه / ۵. تعداد رأی:

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

ارسال یک پاسخ