اسموتی بنفش با فشار خون بالا در کمتر از ۵ دقیقه مبارزه می کند

0

اسموتی بنفش با فشار خون بالا در کمتر از ۵ دقیقه مبارزه می کند

رژیم غذایی فشار خون بالا, تنظیم فشار خون بالا, درمان تغذیه ای فشار خون بالا

کنترل فشار خون بالا

 

چگونه فشار خون بالا را در ۵ دقیقه کاهش دهیم؟

فشار خون، فشار خونی است که به دیواره رگ های شما فشار می آورد. شریان ها خون را از قلب شما به سایر قسمت های بدن می برند. فشار خون شما به طور معمول در طول روز افزایش و کاهش می یابد.

داروهای مهارکننده های ACE یک تجارت بزرگ هستند و هر روز بزرگتر می شوند. مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) داروهایی هستند که به شل شدن رگ ها و شریان ها برای کاهش فشار خون کمک می کنند. با این حال، آنها همچنین با تعداد زیادی از عوارض جانبی همراه هستند. خوشبختانه، برای مدیریت فشار خون خود نیازی به داروها ندارید و ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

 

طبق یک مطالعه ، فشار خون ذاتی ۹۵ درصد از کل موارد فشار خون بالا را تشکیل می دهد. فشار خون ذاتی زمانی رخ می دهد که شما دارای فشار خون بالا هستید که نتیجه یک وضعیت پزشکی نیست.

 

این شکل از فشار خون بالا اغلب به دلیل چاقی، سابقه خانوادگی و رژیم غذایی ناسالم است که می تواند باعث کمبود مواد مغذی کلیدی مورد نیاز برای حفظ فشار خون سالم شود.  این به این معنی است که احتمال زیادی وجود دارد که فشار خون بالا به دلیل عادات سبک زندگی ضعیف باشد.

 

در واقع، شایع ترین علل افزایش فشار خون عبارتند از چاقی، مقاومت به انسولین، مصرف زیاد الکل، مصرف زیاد نمک (در بیماران حساس به نمک)، کم تحرکی، استرس، مصرف کم پتاسیم و مصرف کم کلسیم.

 

کمبود پتاسیم، سطوح پایین ویتامین D، انسولین بالا یا ترکیبی از این سه می‌تواند منجر به سفت شدن شریان‌ها شود که در نهایت منجر به فشار خون بالا می‌شود.

بنابراین، اگر نمی‌خواهید در درازمدت به داروهای تجویزی برای مدیریت فشار خون خود به دلیل تمام عوارض جانبی ناخواسته اعتماد کنید، ایجاد تغییرات در رژیم غذایی بهترین جایگزین شما است.

 

کنترل فشار خون بالا, درمان گیاهی فشار خون بالا, داروی گیاهی برای فشار خون بالا

درمان گیاهی فشار خون بالا

 

یک اسموتی خاص وجود دارد که می توانید در خانه برای کمک به کاهش فشار خون درست کنید. این نوشیدنی ترکیبی از مواد کاملاً مستند است که به طور طبیعی حاوی ترکیبات ضد فشار خون است.

این دستور تهیه تنها ۵ دقیقه طول می کشد و به هفت ماده نیاز دارد که تهیه هیچ کدام از آنها سخت نیست.

 

۱. دو قاشق چایخوری بذرکتان

بذر کتان دانه‌ای است که حاوی مقادیر زیادی اسید آلفا لینولنیک (ALA) است. ALA پیش ساز EPA و DHA است که اسیدهای چرب امگا ۳ ضروری بدن شما هستند. هنگامی که به مقدار کافی مصرف شود، می تواند به بازیابی عملکرد شریان کمک کند.

 

در یک مطالعه، ۱۱۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا و بیماری عروق محیطی روزانه ۳۰ گرم بذر کتان آسیاب شده را به مدت شش ماه به رژیم غذایی خود اضافه کردند. نتایج با گروه مشابهی از افراد که دارونما را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، مقایسه شد.

می توانید حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ درست است، گروهی که دانه کتان را در رژیم غذایی خود داشتند کاهش قابل توجهی در فشار خون نشان دادند. 

پس ادامه دهید و دانه کتان را به مخلوط کن خود اضافه کنید.

 

۲. دو ساقه کرفس

کرفس حاوی ماده شیمیایی گیاهی به نام فتالید است. به عنوان یک عصاره، NBP نامیده می‌شود و به شل شدن بافت دیواره شریان‌ها برای افزایش جریان خون و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

علاوه بر این، ساقه کرفس حاوی نمک بسیار کم یا بدون نمک است و سرشار از فیبر، منیزیم و پتاسیم است که همگی می توانند به تنظیم فشار خون شما کمک کنند.

 

۳. نصف آووکادو

آووکادو می تواند برای افزایش سطح فشار خون شما معجزه کند. آووکادو مملو از اسید اولئیک است که می تواند فشار خون بالا و سطح کلسترول را کاهش دهد. آووکادو همچنین سرشار از پتاسیم و فولات است که هر دو برای قلب مفید هستند. پتاسیم به طور خاص به انعطاف پذیری و کشسانی عروق شما کمک می کند.

 

۴. یک اونس آب لیمو

مرکبات، از جمله گریپ فروت، پرتقال و لیمو، اثرات قدرتمندی در کاهش فشار خون دارند. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش فشار خون بالا به حفظ سلامت قلب کمک می کنند.

 

۵. نصف فنجان بلوبری

مصرف روزانه بلوبری می تواند به کاهش فشار خون و سفتی شریانی کمک کند، که تا حدی به دلیل افزایش تولید اکسید نیتریک است.

علاوه بر این، زغال اخته حاوی ترکیبی طبیعی به نام آنتوسیانین است که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که برای فشار خون بالا مفید می باشد.

 

۶. نصف فنجان کفیر ساده

قدرت طبیعی کفیر در کاهش فشار خون در پپتیدهای زیست فعال آن است. پپتیدها ترکیبات مفیدی هستند که از پروتئین های موجود در شیر به دست می آیند و بیشتر در طی فرآیند تخمیر ایجاد می شوند. پپتیدهای فعال زیستی می توانند با کاهش التهاب، بهبود سیستم ایمنی و مدولاسیون انسولین و موارد دیگر به کاهش فشار خون کمک کنند.

 

آخرین چیزی که برای این اسموتی نیاز دارید مقداری آب است. ترکیب همه این مواد ضد فشار خون با هم قطعا به کاهش فشار خون شما بدون عوارض جانبی داروهای معمولی کمک می کند.

از این اسموتی به عنوان اولین قدم برای بهبود رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

گردآوری:بخش سلامت گارنو 

 

type=”application/ld+json”>
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Article”,
“mainEntityOfPage”: {
“@type”: “WebPage”,
“@id”: “https://www.beytoote.com/health/dietary/purple-smoothie02-hypertension.html”
},
“headline”: “اسموتی بنفش با فشار خون بالا در کمتر از ۵ دقیقه مبارزه می کند”,
“image”: [
“https://gareno.ir/wp-content/uploads/2022/10/اسموتی-بنفش-با-فشار-خون-بالا-در-کمتر-از-۵.jpg”,
“https://gareno.ir/wp-content/uploads/2022/10/1667151766_69_اسموتی-بنفش-با-فشار-خون-بالا-در-کمتر-از-۵.jpg”
],
“author”: {
“@type”: “Person”,
“name”: “etgm111”,
“url”: “https://www.facebook.com/etgm111”
},
“publisher”: {
“@type”: “Organization”,
“name”: “گارنو“,
“logo”: {
“@type”: “ImageObject”,
“url”: “https://www.beytoote.com/images/events/default/home.png”
}
},
“datePublished”: “2022-10-12”,
“dateModified”: “2022-10-12”
}
>



تغذیه و تناسب اندام

  • رژیم غذایی در پرفشاری خون (فشار خون بالا)
  • مصرف این خوراکی‌ها شما را به مرور می‌کُشد
  • چه بخوریم که خوش به حالمان شود؟
  • بهترین و بدترین موادغذایی برای دیابتی‌ها
  • توصیه‌های غذایی برای بهبود گردش خون
  • رژیم غذایی برای مدیریت استرس

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

<< یک ستاره || از ۱ تا ۵ امتیاز دهید. || پنج ستاره >>

میانگین رتبه / ۵. تعداد رأی:

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

ارسال یک پاسخ