چگونه زندگی کنیم تا صد ساله شویم؟

شاید با خودتان بگویید که برای چه برخی افراد طول عمر زیادی دارند و برخی بالعکس، اما دلایل و اسرار خاصی هستند که افراد صدساله در طول زندگی خود انجام داده اند.

0

اسرار ۱۰۰ ساله شدن افراد

محققان ۵ اسرار افرادی راکه ۱۰۰ساله زندگی کرده اند را آشکار میکنند

درحالی که ۱۰۰ساله ها سهم کوچکی ازجمعیت مسن تر را تشکیل میدهند،نسبت آنها درحال افزایش است.در سال ۱۹۹۰، از هر ۱۰ ۰۰۰ نفر ۲/۹% بالای ۶۵ سال بودند این آمار تاسال ۲۰۱۵ به ۷,۴ افزایش یافت و پیش بینی میشود تا سال ۲۰۵۰ به ۲۳,۶ افزایش یابد.
راز ۱۰۰ ساله های ژاپن وایتالیا چیست؟ همه شما میتوانید سوشی وماکارونی بخورید؟ ژاپنی ها و ایتالیاها در سایرنقاط جهان تعداد قابل توجهی ازافراد مسن تر و ۱۰۰ساله را دارند، ژاپن دارای بالاترین نقطه و ۴,۸ درهر۱۰,۰۰۰نفراست وسپس ایتالیا در۴,۱ در هر۱۰,۰۰۰ نفراست.
 
ایالات متحده با ۲/۲% سومین مقام را دار چین ۰,۳% وهند با ۰,۲% پنج کشور برتر را تشکیل میدهند.طبق گزارش سازمان ملل متحد”چشم انداز جمعیت جهان در ۲۰۱۷″واقعا باورنکردنی است از این رو انتظارمیرود این تعداد در ۲۵سال اینده به میزان ده برابر افزایش یابد ولی دلیل طول عمر این افراد چیست؟
 
افراد صد ساله
اسرار افرادی که ۱۰۰ سال زندگی کردند

ژنتیک و شیوه زندگی؟

خب, ممکن است(درآینده نه چندان دور )زمانی برسد که میتوانیم در حقیقت ژن های خود را تغییر دهیم گفته میشود که ژن ها در زندگی شما نقش دارند . افرادی که به صد سال رسیده اند شباهت بیشتری نسبت به بقیه جمعیت دارند و احتمال خیلی زیادی دارد که یکی از اجدادش برای مدت طولانی زندگی کرده اند بااین حال,به طور افزایش یافته ,عوامل(فاکتور) سبک زندگی-همراه با توصیه های های علمی و پزشکی -نقش مهم و برجسته ایی برای زندگی طولانی دارند.اما همه چیز ژنتیک و سبک زندگی نیست ؛ ۵ عامل مهم دیگر برای افزایش طول عمر وجود دارد که در ادامه خواهید خواند.
 

از نظر علمی پنج عامل موثر در میان صدساله ها وجود دارد

۱. داشتن یک دیدگاه مثبت:
ما این واقعیت را میدانیم که استرس برای بسیاری (بیشتر)از بیماری های جدی یک عیب مشترک است بهترین راه شکستن استرس(ازبین بردن استرس)حالت مثبت ذهن است که شاید مهمترین عامل یک زندگی طولانی وسالم است.
 
۲.نگه داشتن حس شوخ طبعی و خوش نگرشی:
 امیلیانو مرکادو دل تورو ۱۱۵ ساله,هرگز به حس شوخ طبعی خود را حذف نکرد ، حتی در زمان شلیک گلوله او ادعا میکند که او از یک “باشگاه رقص”بازدید کرد.ه بود..a.k.a.,یک بوردلو-به محض اینکه او شیرجه زد تیر اندازی شد .وقتی از او درمورد اینکه چه کاری در محل سکونت خودانجام میداد پرسیدند،پاسخ داد:دعا…آخرین زمانی بود که گلوله شروع به پرواز کرد!
 
۳.زندگی در اعتدال :
جان و شارلوت هندرسون,۱۰۴ و ۱۰۲ساله ، ۷۷ سال است که ازدواج کرده اند ، اقای هندرسون فوتبالیست پیشین تگزاس است که در سال ۱۹۳۲ به عنوان یک تازه کار بازی کرد وقتی از راز های او
پرسیدند،اوگفت:”در اعتدال زندگی کنید”. هرگز بیش از حد ،از چیزی استفاده نکنید.
 
زندگی افراد 100 ساله
پنج عامل موثر در میان افراد ۱۰۰ ساله

خوب بخورید و خوب بخوابید

.بیش از اندازه ننوشید، پر خوری نکنید و به طور مرتب ورزش کنید”
همسرش نظر خود را اضافه میکند و می گوید:زمانی خوبی داشتیم و از زمانی که او بازنشسته شد بهتر هم شد ، ما خیلی به سفر رفتیم تمام وقت مشغول هستیم و مطمئن هستم که این موضوع کمک شایانی می کند.
دکتر دیل بردسن، متخصص شناخته شده بین المللی در بیماری های عصبی، بیماران خود را در برنامه های آموزش علمی معتبر آموزش می دهد. دکتر هنری مانکه، مدیر عامل شرکت ، که با بیماران بردسن کار می کند، می گوید:”یک توافق در حال شکل گرفتن است ، که ما باید برای درمان اختلالات عصبی با رویکرد متنوع و متناسب با هر فرد، اقدام کنیم.
 
افراد 100 ساله
به طور مرتب ورزش کنید
 
۵. پاک باقی ماندن:
هری عادلر، ۱۰۱ ساله، پیشنهاد مستقیم و ساده خودرا می گوید:”فقط از دردسر بیرون بیایید”. صدساله ها به اهمیت پیروی از وجدان و تمیز بودن زندگی خود تاکید می کنند.طبق یک نظرسنجی از سوی فوربس:”تقریبا ۷۵ درصد از صد ساله ها که ما بررسی کردیم هرگز سیگار نکشیدند و یا؛ بیشتر آنها بین ۴۰ تا ۷۰ سالگی ان رامتوقف کرده اند.
 
نتیجه گیری
ژاپنی ها عادت غذایی مناسب را یک عامل حیاتی برای زندگی طولانی و سالم میدانند ، در بیش از ۷۰ سال، ژاپنی با داشتن یکی از کوتاه ترین انتظارات زندگی در جهان (پس از جنگ جهانی دوم) به بالاترین سطح خود رسیده است همانطور که ما نمی توانیم همه مولفه های شیوه زندگی را در یک مقاله فهرست کنیم (یا به طور کامل توضیح دهیم)، در اینجا لیست سریعی از آنچه دوستان فار استرن با توجه به مطالعات خود انجام می دهند، می باشد:
 
  • – خوردن مقدار زیادی برنج، سبزیجات و ماهی.
  • – چای طبیعی زیادی بخورید (“ماتچا”).
  • – فقط غذاهای تازه بخورید.
  • – وعده های کوچکتر بخورید.
  • – فعالتر باشید (همانطور که بسیاری از ژاپنی ها رانندگی نمی کنند، پیاده به قطار، کار و مدرسه میروند)
  • – زمان زیادی را در طبیعت بگذرانید.
 
 
افراد 100ساله
اسرار زندگی افراد صد ساله
 
همانطور که گفتم:
فرهنگ اضافه کاری، به نام کاروسی (“مرگ از کارافتادگی”) در ژاپن، یک بحران سلامت شناخته شده است ، اخیرا یک روزنامه نگار ۳۱ ساله به نام میوا سادو بعد از یک ساعت بیش از ۱۵۰ ساعت اضافه کاری در اثر نارسایی قلبی فوت کرد. با توجه به مزایای سلامت سایر فرهنگ ها که بسیاری ازانها وجود دارد، و فقط شامل عناصر فرهنگی آن است که به سلامت و شادی کمک می کند.
برطبق این نوشتار، دولت فدرال ژاپن در تلاش است تا قوانین فدرال را برای محدود کردن ساعت هایی که کارکنان می توانند کار کنند، برقرار کنند.

بیماری تیفوس چیست و به چه دلیل رخ می دهد

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

<< یک ستاره || از ۱ تا ۵ امتیاز دهید. || پنج ستاره >>

میانگین رتبه / ۵. تعداد رأی:

تا حالا کسی رای نداده! اولین نفر شما باشید.

ارسال یک پاسخ